ماه رجب، آغاز پرفضیلت‏ترین سه ماه سال است(رجب، شعبان و رمضان) که هر سه ماه از مقام والایی در میان دیگر ماه‏های سال‏برخوردارند. گو این که این ماه، حتی در جاهلیت نیز مورد احترام زیادی بوده ‏و آن را حرام می‏نامیدند زیرا جنگ و کارزار را نیز در این ماه ناروا و ممنوع می‏دانستند. و چون به احترام ماه رجب، تمام سلاح‏ها بر زمین گذاشته می‏شد،آن را «اصم‏» نیز نام‏گذاری کرده‏اند.


رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) در فضیلت این ماه چنین می‏فرماید:
«الا ان‏رجب شهر الله الاصم و هو شهر عظیم و انما سمی الاصم لانه لایقارنه شهر من الشهورحرمه و فضلا عند الله تبارک و تعالی‏».
«الا ان رجب و شعبان شهرای و رمضان شهر امتی‏».
«الا و من صام من رجب یوما ایمانا و احتسابا استوجب رضوان الله الاکبر واطفی صومه فی ذلک الیوم غضب الله‏».
ای مردم بدانید که ماه رجب ماه «اصم‏» خداوند است و همانا ماهی است‏بس عظیم‏و بزرگ و علت نام‏گذاری این ماه به «اصم‏» این است که هیچ ماهی از ماه‏های سال‏از نظر فضیلت و حرمت نزد خدای تبارک و تعالی، به آن نمی‏رسد.
هان! ماه رجب و ماه شعبان دو ماه من‏اند و ماه رمضان ماه امتم.
هان! هر که یک روز از ماه رجب را با ایمان و برای رضای خدا روزه بدارد، به‏نعمت رضوان بزرگ الهی نایل آید، و روزه‏اش در آن روز خشم خداوند را فرو می‏نشاند.
و آن چه بیش‏تر بر عظمت و احترام این ماه افزوده است، مناسبت‏های آن است که درراءس آن‏ها عید بزرگ مبعث رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم (27 رجب) وعید میلاد امیرالمومنین مولای متقین علی بن ابی‏طالب علیه افضل الصلاه والسلام (13رجب) می‏باشد.

منبع: http://www.hawzah.net

 

نرم افزار رجبیه شامل چهار بخش اصلی ادعیه و اعمال، نماز مخصوص هر شب، اعتکاف و نجوا است که همه نیاز شما به منابع مذهبی برای ماه رجب را برطرف می کند. این نرم افزار بر اساس کتب معتبر شیعه یعنی مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی و اقبال الاعمال سیدبن طاووس تدوین شده است.

در بخش اعتکاف نرم افزار مواردی مانند احکام، فضیلت، شرایط، اعمال مخصوص، محرمات ایام البیض ذکر شده و بخش نجوا حاوی سخنرانی های استاد پناهیان در خصوص اعتکاف و ماه رجب و مولودی امام علی(ع)، امام باقر(ع) و مداحی شهادت امام هادی(ع) با نوای مداحان مشهور اهل بیت(ع) است.

نرم افزار قرآنی ویژه ماه رجب + دانلود  نرم افزار قرآنی ویژه ماه رجب + دانلود

 

دانلود نرم افزار