طعم دوستی 1

امام صادق (ع) : رسول خدا (ص) فرمودند : هرگاه دو نفر با هم همراه شوند ، پر ثواب تر و محبوبتر نزد خدا آن کسی است که با همراه خود بیشتر مدارا نماید . "     

                                                                         اصول کافی جلد 2 . ص 67

دو کلام حرف حساب

این روزها ، ایام دوستی های کاذب و حقیقی است . بازار قعر آشتی داغ است ، حال بیاییم درست ببینیم و تأملی داشته باشیم که چه چیزی باعث می شود یک دوست را دوست صمیمی بدانیم و چه چیزی باعث می شود که همین دوست صمیمی دیروز ، دشمن امروز ما می شود بطوری که همان علاقه قبلی تبدیل به تنفر و کینه می شود ! ؟

 برای شما دوستان خواهم گفت که راز دوستی چیست و چگونه آن را دریابیم .....

 هر دوره زندگی را عنوانی داده اند ، مثلا دوره کودکی را دوره بازی ، دوره پیری را دوره ایستایی و پختگی ، اما دوره نوجوانی  و جوانی را دوران رفاقت و دوستی نامید ه اند . دوستی در این سن اکثر با بی تجربگی و فراز و نشیب همراه است .  هر چه سن بالاتر رود دایره دوستی بسته تر و محدود تر و عمیق تر و محکم تر  می شود . در این دوران همه ما شاهد دوستی ها ی آتشین و زود گذر بود ه ایم ، اما علت اینگونه دوستی ها چیست ؟ ؟؟؟

البته این را هم بدانیم که این آتش دوستی سریع خاموش می گردد و در نهایت به جدایی و قهر ختم می شود .

اثرات مخرب این جدایی برای فرد ماندگار خواهد بود و برای او بسیار دردناک است ، صادقانه بگویم : هنوز معنای دوستی درست و سالم را نفهمیده ایم ، باید گفت که عامل نگرانی و و تشویش ما نحوه تعامل است . دوستی و رفاقت جزیی از تعامل است  و تا ندانیم که با دیگران چگونه ارتباط برقرار کنیم و چگونه این دوستی را ادامه بدهیم ، وظایف متقابل چیست ، نمی توانیم ارتباطی ماندگار و سازنده برقرار کنیم ...... در شمار ه بعد  برایتان از آسیب های دوستی خواهم گفت .....

 

 

 

وَ اُفَوِضّ امری اِلَی الله

" به امید ظهور "